söndag 7 september 2014

Jul på pinterest

Har du pinterest? Om inte så borde du verkligen skaffa. För på pinterest kan en hitta så himla mycket inspiration. Vad du än behöver inspiration till. Kanske till någon fest, vegetarisk mat, bakning, bröllop.. Allt du kan tänka dig!
I det här fallet tänkte jag tala om julinspiration. Om jag bara skriver in "christmas" hittar jag hundratals, kanske tusentals bilder på allt från julklappar till julgodis. Så enkelt!

Så jag gick in en kväll för att kolla på lite juliga bilder och hittade en massa kul ideér att kanske testa på i jul. Fixade ihop ett collage på bilder jag gillade extra mycket;







































Den första bilden, hur kul idé är inte det?! Lägga polkagrisar i pepparkaksformar, smälta på hög värme i ugnen och vips så har du julgransdekoration!
Nedräkningstomten kanske jag pysslar ihop passligt till första december. Det blir ju liksom ännu roligare att räkna ner julen då!
Och den där "hot cocoa bar" ser ju så mysigt ut! Göra varm choklad och lägga upp toppingar i skålar som kanelstänger, marshmallows, kola och polkagrisar. Sedan toppar en chokladen med vad som är gott och dricker.

Ja, du ser ju. Pinterest är helt underbart.







































Och dom här julgranscupcakesen kommer jag så pröva till julen! Speciellt den första bilden.

Alla bilder kommer härifrån.

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar