lördag 28 oktober 2017

Det här med att julpynta...

Sitter här och kollar på hur regnet smälter bort all snö utanför och nu är de lika grått och trist som det var i början på veckan igen. Håller tummarna för att snön kommer tillbaka så fort som möjligt! Och att den gärna skulle få stanna kvar fram till jul då också :))

Har funderat lite på julpynt och när jag egentligen ska julpynta lägenheten i år. Vad tycker ni, när är det "accepterat" att börja sätta upp julsakerna enligt er?

Förra året var jag extremt tidigt ute, när jag kollade igenom arkivet såg jag att det redan var den 5 november. November är ju julpyntnings-månaden ändå, det är givet! Efter att ha kollat kalendern är det bara möjligt för mig att julpynta om två eller tre veckor. Tror bestämt det får bli om 2 veckor, absolut inte för tidigt i min värld. Folk brukar säga att jag tröttnar om jag julpyntar så pass tidigt, men vad är det att tröttna på? Lägenheten är som mest mysigast den här tiden på året och så grått som det är ute nu vill man ju bara få upp stjärnan och ljusstakarna i fönstret för att få lite extra ljus!

Lite av min juliga lägenhet från förra året;



























Jag brukar ju inte julpynta så där otroligt mycket, ändå rätt diskret, med inslag av jul.

/Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar