lördag 23 december 2017

Granen står så grön och grann

Vet ni, har aldrig under min uppväxt haft en äkta inomhusgran. Någon gång har vi haft en gran ute på terassen, någon mindre modell nångång och min farmor hade alltid en plastgran som jag brukade pynta. Men nu har det hänt. Vi har en äkta, stor, fin gran som står bredvid mig i skrivande stund och ser så himla vacker ut. Doften av gran är ju helt underbar! Att en gran kan göra en så lycklig!



Nu är jag definitivt klar för julafton efter en rätt stressig dag, vilket det tyvärr ibland har en tendens av att bli dan före dan. Har på något sätt hunnit göra färdigt både mitt pepparkakshus (verkligen i sista stund), har gjort mandelfrikadeller, min quornskinka, morotslåda och lite annat smått inför morgondagen. Puh.




Ska njuta av lite uppesittarkväll nu och bara ta det lugnt. Bästa tiden är nu! Ha en skön kväll!

/Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar